Steve A. Morrow – mistr zvuku filmu La La Land – používá in-ear sluchátka Phonak
Steve A. Morrow – mistr zvuku filmu La La Land – používá in-ear sluchátka Phonak Bezchybné sepětí úchvatné hudby s obrazem vítězného oscarového snímku La La Land mají dle slov zvukového mistra Steva A. Morrowa na svědomí také diskrétní - neviditelná - sluchátka firmy Phonak.
Morrow, společně se svými kolegy Andym Nelsonem a Ai-Ling Leem, neproměnili ve vítěznou pouze svou nominaci na Oscara. Za zvukový mix filmu La La Land byli totiž oceněni i cenami BAFTA, Cinema Audio Society a Satellite Awards.
„Milostný dopis klasickým Hollywoodským muzikálům“, jak bývá snímek La La Land někdy označován, využívá nenucené přechody mezi dialogy a písněmi – často dokonce v rámci jednoho záběru, což byla dle jeho tvůrců po zvukové i logistické stránce mnohdy nemalá výzva.
„V La La Landu často pracujeme s velkými a rozmáchlými záběry, vekterých protagonisté zpívají a tančí v rámci určité scény. Všechny tyto dílky musíte složit v jeden přirozený celek, což bylo přesně to, co po nás režisér Damien Chazelle chtěl – vyvolat v divákovi pocit, že na klaviatuře nevidí ruce dvojníka, ale že je to Ryan Gosling, kdo hraje na piano, že jsou to Ryan a Emma Stone, kdo tančí a zpívá,“ vysvětluje Morrow.
„Hlavní režisérův požadavek směrem ke zvuku zněl asi takto: 'Chci, aby jakoukoliv z těchto scén bylo možné kdykoliv provést naživo.' Již to byla sama o sobě velká výzva, nicméně byla vítaná,“ dodává.
Steve A. Morrow dále vysvětluje, že v tento moment vstoupily do hry in-ear sluchátka Phonak: „Během natáčení mohlo kdykoliv dojít k situaci, kdy dal režisér pokyn k živé akci. V takové chvíli pak stačilo pouze vložit sluchátko do ucha. Ve své výbavě mám 10 „oušek“ od firmy Phonak, která jsou stále připravena k akci.“
Podle Morrowa in-eary Phonak také umožnili tvůrcům La La Landu přenést do uší protagonistů mnohem jemnější hudební nuance. Ve filmu je například scéna, ve které postava Emmy Stone večeří v restauraci společně se svým přítelem a jeho bratrem. V její mysli ovšem běží píseň, která ji přinutí utéct.
"Během natáčení této scény skladatel Justin Hurwitz nahrával naživo tuto skladbu stranou na své digitální piano a přitom jsme odposlech posílali do sluchátka Emmy Stone. Její postava, z těch které seděly u stolu, měla v daný okamžik jako jediná in-ear,“ popisuje Morrow.
Morrow dále vysvětluje, že to byly právě in-ear odposlechy Phonak, které mu mnohdy umožnily uspokojit nároky režiséra – v tomto případě tedy to, aby to byla pouze Emma Stone, kdo může v daný okamžik vnímat hudbu. Podle Morrowa bylo podobných situací během natáčení snímku mnoho.
V případě skladby Audition se tvůrci rozhodli dát Emmě Stone in-ear ze zcela originálního důvodu: „Nešlo nám o to, aby Emma měla v uchu hudební podklad, do kterého by mohla zpívat. Naše myšlenka byla taková, že Justin bude hrát na své digitální piano stranou, a že – a to především – bude hrát podle toho, jak ona zpívá, nikoliv naopak. Šlo nám o to, aby ona byla tím, kdo určuje tempo jeho hry.“
„Jednoduše jsme ji vložili sluchátko do ucha. Jedná se, a vždy se ostatně jednalo, o velmi bezproblémový systém. V tomto konkrétním případě ale dopomohl k natočení jedné z nejzásadnějších skladeb filmu, a také k vytvoření jednoho z nejpůsobivějších momentů. A protože bylo možné, aby hudba hrála „do“ jejího zpěvu, jednalo se v případě Emmy i Justina o zcela autentický a živý výkon,“ dodává.
„Jejich kvalita je skvělá, baterie mají výbornou životnost. Ta sluchátka si zkrátka poctivě odpracují, co mají."
Steve A. Morrov, Oskarem oceněný mistr zvuku
Společnost Phonak je předním dodavatelům in-earových odposlechů. V loňském roce vydaný model Roger Earpiece je zkonstruován pomocí patentované firemní technologie pro zpracování digitálního zvuku. Sluchátka Roger Earpiece nabízejí velmi zřetelný zvuk, „podávaný“ v dosud nejmenším a nejlehčím provedení. Společně s flexibilním příslušenstvím umožňují uživateli kdekoliv a kamkoliv dopravit jakýkoliv zvuk. Pro více informací navštivte webové stránky: www.roger-studio.com
Mohlo by vás zajímat – související článek:
7 postřehů a rad o práci se zvukem ve filmovém průmyslu – čtětě zde…
Chcete se o komunikačních a průvodcovských systémech značky Phonak dovědět více?