Proslulé Koninklijk (Královské) divadlo Carré v Amsterodamu spoléhá na komunikační systémy Clear-Com
Poprvé se v tomto královském divadle hrálo v roce 1887. Dnes nabízí všechno od muzikálů, přes opery až po popové koncerty. Jeho Rrnomé je na tak vysoké úrovni, že pokud si v něm nějaký herec jednou zahraje, je považován za někoho, kdo v šoubyznysu skutečně prorazil
Domácí interkomy jsou pro úspěch divadelních inscenací zcela zásadní; zajišťují totiž vzájemnou komunikaci všech klíčových lidí v zákulisí (od FOH zvukařů a režisérů až po kostymérky a zvukaře u mixážního pultu) a díky tomu hladký průběh celého představení. Divadlo Carré je již vybaveno analogovým spojovacím systémem Clear-Com Encore, který funguje velmi dobře, ale jak se požadavky na divadelní inscenace zvyšují, stávající systém bylo nutné rozšířit, aby pokryl další části budovy a rovněž některé prostory mimo budovu divadla, jako například přenosové vozy. Tým techniků zvolil bezdrátový systém s vysokým výkonem, který by bylo možné propojit se stávajícím analogovým vybavením a který by zároveň disponoval novou technologii, která by umožnila pracovníkům divadla opustit fixní pozice a volně se pohybovat.
Očividným řešením bylo připojit systém Encore k bezdrátovému interkomovému systému Clear-Com FreeSpeak II, který by nabídl vyšší kvalitu zvuku bez rušení nebo zpoždění a umožnil produkčnímu týmu volný pohyb po celé budově..
Konečným řešením pak byl systém FreeSpeak II 1,9 GHz nastavený pro osm uživatelů, se třemi vysílacími anténami, optickým rozdělovačem a čtyřmi dvojlinkami pro připojení ke stávajícímu analogovému kabelovému systému a se čtyřmi transformátory MT-701 kvůli eliminaci bzučení. Čtyřlinka a přizpůsobený transformátorový box s odzemněním (ground lift) jsou určeny pro exteriéry a jsou opatřením proti bzučení ve všech nastaveních a chrání systém proti nechtěnému šumu přicházejícímu z okolí.
Počáteční záměr byl vytvořit systém pro čtyři uživatele, když ale technický tým zjistil, jak je systém FreeSpeak II všestranný, požadavek se ihned zvýšil na osm uživatelů, protože všichni chtěli mít možnost bezdrátového připojení. Systém je možné dále rozšířit podle potřeby, takže by v budoucnu mohl fungovat pro ještě více uživatelů. Navíc lze přístup do systému snadno udělit i hostům z externích společností a produkčních týmů.
Potřebujete poradit s obdobným řešením interní komunikace?