Vzhledem k tomu, jak se házená v posledních letech zrychluje, zvýšil se také počet rozhodnutí, která musejí rozhodčí učinit.
„Když vezmete v úvahu rychlost hry, bez možnosti okamžitě spolu komunikovat se prostě neobejdete. Pravdou ale je, že když jsme před několika lety začaly používat náhlavní soupravy, mluvily jsme možná až příliš mnoho. Dnes víme, jak spolu komunikovat a zároveň zůstat soustředěné,“ říká Vanja Antic.
„Někdy, když se na hřišti nic zvláštního neděje, stane se, že spolu nemluvíme minutu nebo i dvě. Všechny zásadní situace ale komunikujeme skrze náhavní soupravy,“ vysvětluje Jelena Jakovlevic.
„Naším úkolem je dbát na dodržování pravidel a udržovat vysokou kvalitu zápasů. Jakoukoliv technologickou pomoc, ať jsou to headsety, video záznam nebo technologie pro sledování brankových čar, obrovsky vítáme. Tato zařízení skutečně naše rozhodování zlepšují,“ říká Antic
„Obzvlášť s nejnovějšími modely systému VOKKERO jsme mimořádně spokojené. Spustí se pouze při hovoru, hluk z tribun nebo naše pískání je vytlumeno, takže naši koncentarci nic neruší. Když slyším, že Jelena mluví, vím, že to má svůj důvod.“
Rozhodčí při komunikaci přes VOKKERO většinou používají svůj rodný jazyk, jedinou výjimkou je udávání počtu přihrávek v situaci, kdy rozhodčí ohlašují pasivní hru: „Vždy odpočítáváme v angličtině. Když se nás hráč zeptá, nemusíme přecházet do jiného jazyka,“ říká Jelena Jakovlevic: „Druhou výjimkou je poslední útok, kdy odpočítáváme sekundy do závěrečné sirény.“
Někdy se dokonce obě rozhodčí navzájem motivují: „Známe se více než 25 let, takže nám rozhodně nevadí, když v určitých situacích jedna druhé připomeneme, že je třeba se na hru víc soustředit,“ vysvětluje Antic.
Jejich rakouská kolegyně, rozhodčí Ana Vranesová, k tomu dodává: „Práce s tímto zařízením je prostě úžasná! Je to skvělý pomocník při komunikaci.“