Výše uvedené příklady dokládají, že při správném držení mikrofonu odrazy ruky generují ve frekvenční odezvě pouze drobné odchylky. Pokud tedy zpěvák drží mikrofon pouze za rukojeť, nemělo by docházet k žádnému zvukovému zabarvení. Naproti tomu – sevření mikrofonní hlavy v dlaních či jiná poloha ruky na krycí mřížce má za následek vznik rezonancí, jejichž podoba závisí na pozici a na objemu zakryté plochy. Větší ruka může způsobit výraznější odchylky.
Rezonance mohou vznikat také díky dutinám poblíž mikrofonu, a to včetně zpěvákových úst. Široce otevřená ústa před snímacím elementem představují velkou výduť, která může mít vliv na zvukový charakter mikrofonu.
Nejjednodušší způsob, jak se vyhnout problémům, je držet mikrofon za rukojeť v rozumné vzdálenosti od ochranné mřížky. (Beatboxeři mohou tuto radu klidně ignorovat. Akustické rezonance jsou přeci jenom součástí jejich zvukového vyjádření.)
Nezapomínejte také, že membrána většiny směrových mikrofonů je citlivá na příchozí zvuk zepředu i zezadu. Jedná se o křehkou rovnováhu dvou zvukových složek, kterou lze velmi snadno vychýlit a způsobit tak změnu ve směrovosti mikrofonu.